موکت

14 نوع موکت چاپی و غیر چاپی نگین رز

موکت و انواع آن
14 نوع موکت چاپی و غیر چاپی نگین رز
انواع موکت چاپی و غیر چاپی

موکت چیست

موکت و فرش در فرهنگ و تاریخ ما ایرانیان نقش بسیار پررنگ و مهمی داشته و دارد. هر یک از ما به سلیقه و معیار‌های خود، امکان دارد برای خرید آن مدل خاصی را انتخاب کنیم. با توجه به طیف گسترده محیط‌هایی که می‌توانیم از موکت به عنوان کفپوش استفاده کنیم، انتخاب محصولی که تمام نیاز‌های ما را برطرف کند، بسیار مهم است.

موکت (به فرانسوی: Moquette) یک نوع کف‌پوش است. این محصول از مواد اکریلیک، پلی‌پروپیلن و پلی‌استر یا ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شود. از موکت می‌توان هم به عنوان یک پوشش استفاده نمود و هم به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی. موکت به عنوان پوشش کف اتاق و راهرو در ساختمان، خودرو، هواپیما، قطار و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد دیگر نظیر صحنۀ نمایش، تئاتر و نمایشگاه‌ها نیز از موکت استفاده می‌گردد.

الیاف مورد استفاده در موکت‌های اداری، مسکونی، هتلی و … دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بعضی از آن‌ها برای مکان‌های کم‌تردد و برخی مناسب برای مکان‌های پرتردد هستند. بعضی از آن‌ها بسیار راحت تمیز می‌شوند و بعضی قابل شست‌وشو نیستند، برخی از آن‌ها با قابلیت‌های عدم جذب کثیفی، قابلیت بالای انعطاف‌پذیری و غیره تولید شده‌اند و برخی ممکن است این قابلیت‌ها را نداشته باشند.

موکت چاپی نگین رز

موکت چاپی نگین رز، نوعی کفپوش است که پس از بافت موکت ساده، با استفاده از فناوری جدید و ویژه روی آن طرح‌های دلخواه را حک می‌کنند.

در این مدل موکت، ابتدا تولیدکنندگان با استفاده از نخ‌های ساده با رنگ‌های مورد نظر موکت را می‌بافند. سپس از طریق دستگاه‌های ویژه و طبق الگویی که به ماشین می‌دهند، رنگ را با قاعده خاصی به بافت و الیاف موکت تزریق می‌کنند. به این ترتیب رنگ مورد نظر مستقیماً وارد الیاف موکت می‌شود. کیفیت بالا و درجه‌بندی رنگی به همراه ایجاد الگو‌های خاص در این محصول یک امتیاز است. اگرچه فرآیند تزریق رنگ دیجیتالی به عنوان چاپ خوانده می‌شود اما با آنچه در چاپ روی پارچه یا غیره دیده می‌شود، تفاوت زیادی دارد. این محصول در عین زیبایی، دارای رنگ‌های ثابت و با ماندگاری بالایی است.

باورهای غلط در مورد موکت‌های چاپی

1. موکت چاپی از دیگر انواع کم دوام‌تر است

این نظر که با گذشت زمان و رفت و آمد زیاد، طرح‌های چاپی از بین بروند همیشه وجود داشته است. برخی تصور می‌کنند استفاده از چاپ روی الیاف موجب کاهش کیفیت آن شده و دوام رنگ‌ها را کم می‌کند. این یک باور اشتباه است در واقع رنگ‌های شیمیایی به داخل الیاف پیوند خورده است و حتی در ساختمان‌های پر رفت و آمد نیز از روی موکت پاک نخواهد شد. در برخی از فرودگاه‌ها می‌توان نمونه‌هایی از موکت چاپی طرح پارکت و غیره با فناوری دیجیتال تزریق رنگ نصب شده که نشان دهنده دوام آن است.

2. موکت دارای بافت نیست

نمونه‌های اولیه تولید شده از نظر ظاهری بسیار مسطح بودند و این موضوع پایه‌ای برای یک باور نه چندان صحیح شد. تکنولوژی تولید موکت‌های دارای چاپ همان فناوری به کار رفته در موکت تایل یا رول است. تفاوت اصلی در شیوه رنگ‌آمیزی الیاف دیده می‌شود ولی در هر صورت این محصولات نیز دارای بافت هستند. پیشرفت‌های زیادی در این زمینه شده که تولید موکت تافتینگ با تکنولوژی چاپ یکی از مدرن‌ترین نمونه‌های آن است.

3. چاپ روی موکت در برابر مواد شوینده آسیب خواهد دید

به طور صد در صد این یک باور غلط است که در بین عموم رایج شده، جنس الیاف موکت از نایلون و مواد پلیمری است که قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارد. رنگ‌های تزریقی به هیچ وجه در اثر شستشو با آب و مواد شوینده رایج از بین نمی‌روند. اما در نظر داشته باشید که سفید‌کننده‌ها می‌توانند به الیاف موکت آسیب بزنند. همانطور که می‌دانید استفاده از سفید‌کننده‌های شیمیایی قوی روی انواع فرش و موکت به کلی ممنوع است در این مورد هم استثنا وجود ندارد. بنابراین از ریختن وایتکس روی موکت خودداری کنید. این موضوع آسیبی به رنگ و چاپ نمی‌زند ولی قطعاً الیاف موکت را سست و ضعیف می‌کند.

جنس الیاف موکت

همانطور که می‌دانید موکت برعکس دیگر کفپوش‌ها از جنس پارچه است، یعنی پارچه‌ای گسترده بر روی زمین شما و با پا گذاشتن روی آن احساس راحتی و نرمی بیشتری می‌کنید. شاید برای شما که هدفتان انتخاب و خرید موکت است، دانستن جنس موکت‌ها جالب باشد. در ادامه مطلب در مورد جنس‌های مختلف موکت صحبت می‌کنیم تا به عنوان مشتری، راحت‌تر و مطمئن‌تر بتوانید موکت مورد نظر خود را بر اساس ویژگی‌های آن انتخاب کنید. از بادوام‌ترین جنس موکت گرفته تا لوکس‌ترین و نرم‌ترین آن، همیشه موکتی وجود دارد که مناسب فضای شماست.

پلی آمید
پلی آمید یا نایلون

نایلون یا پلی امید

در سال ۱۹۳۰، یک کلاس جدید در پلیمر‌های مصنوعی اختراع شد به نام الیاف پلی آمید که اکثراً در تولید الیاف موکت با نام نایلون آن را می‌شناسیم. الیاف نایلون حدود ۶۵% از موکت‌های تولید شده در دنیا را تشکیل می‌دهند. الیاف پلی آمید، دارای انعطاف و مزایای برتر بسیار خوبی می‌باشد.
خصوصیات زیر بخشی از مزایای الیاف پلی آمید می‌باشند:

تمام این خصوصیات عالی باعث می‌شوند که موکت‌های تولید شده با پلی آمید برای استفاده در خانه و مکان‌های تجاری و اداری، بهترین گزینه باشند. موکت‌های مجموعه اداری معمولاً دارای الیاف پلی آمید می‌باشند. تنها نکته منفی این نوع الیاف تولید الکتریسیته ساکن است. که آن نیز با استفاده از مواد شیمیایی و فرآیند مخصوص، به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند.

از انواع پر مصرف الیاف نایلون می‌توان پلی آمید ۶.۶ و پلی آمید ۶ را نام برد که هر یک از آن‌ها دارای خصوصیت منحصر به فردی هستند. هر دو نوع نایلون ۶ و ۶.۶، دارای کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن یکسانی هستند و تنها تفاوت آن‌ها در ساختار ترکیبی مونومر‌های آنهاست. برای سالیان سال، پلی آمید ۶.۶ به عنوان الیاف نایلونی برتر شناخته می‌شد اما پیشرفت‌های تکنولوژی، تفاوت بین این دو نوع الیاف را به حداقل رسانده است. با این حال، همچنان پلی آمید ۶.۶ جایگاه برتر خود را نسبت به الیاف دیگر موکت حفظ کرده است.

الیاف پلی پروپیلن
الیاف پلی پروپیلن

الیاف پلی پروپیلن

الیاف موکت پلی پروپیلن که الفین نیز نامیده می‌شود، که استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است، معایب و مزایای خاص خود را دارا می‌باشد. در حال حاضر ۳۰ درصد موکت‌های تولیدی در جهان از این نوع الیاف ارزان‌تر تولید می‌گردند. مزیت این موکت شامل مقاومت در برابر کثیفی (به جز لکه‌های روغنی) و قیمت ارزان آن می‌باشد. تمام این موکت‌ها به صورت Solution Dyed رنگرزی می‌شوند.

شرکت نگین رز سپاهان با استفاده از بهترین ماشین‌آلات، با کیفیت‌ترین الیاف پلی پروپیلن را تولید می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

با این حال، این الیاف حالت ارتجاعی ضعیفی در برابر پلی آمید دارند که می‌تواند باعث فشرده شدن و یا اصطلاحاً له شدن موکت گردد. به دلیل نحوۀ رنگ کردن، تعداد رنگ‌ها در این الیاف محدود می‌باشند.

اگر هنگام جا به جایی، مبلمان روی سطح این موکت کشیده شوند، الیاف آن به دلیل دمای ذوب پایین، ممکن است از بین بروند و یا مورد سایش قرار بگیرند. الفین بسیار راحت تمیز می‌گردد و اغلب کثیفی‌ها بر روی آن پایدار نمی‌باشد. الفین در اصل برای محیط‌های بیرونی (Outdoor) ساخته شده است و به نسبت نایلون ارزان‌تر می‌باشد و همچنین دارای قابلیت‌های مقاومت در برابر کثیفی، آب و رطوبت، لکه، فشار زیاد و الکتریسیته ساکن می‌باشد. پلی پروپیلن برخلاف دیگر الیاف، آب را به خود جذب نمی‌کند.

این توضیحات نباید شما را از الیاف موکت پلی پروپیلن بترساند، زیرا این الیاف به نسبت قیمتی که دارند، بازدهی و خصوصیت‌های قابل توجهی نیز دربردارند. الفین شاید برای محیط‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه و یا مدرسه مناسب نباشد ولی می‌تواند به خوبی در محیط‌های خانگی پر رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرد. الیاف تولید شده با الفین مرغوب، می‌تواند خصوصیاتی مانند پلی آمید داشته باشد ولی انواع بی‌کیفیت آن به هیچ عنوان شما را راضی نخواهد کرد.

الفین تنها به صورت رشته نخ‌های ممتد (BCF) تولید می‌گردد. موکت‌های ساخته شده با الفین اغلب، به صورت حلقه‌ای می‌باشند.

پلی استر

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به محیط زیست و بازیافت محصولات علاقمند هستید الیاف پلی استر می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. بخشی از الیاف پلی استر از بازیافت بطری‌های یکبار مصرف تولید می‌شود. پلی استر الیافی است با ظاهری جذاب، درخشندگی بسیار خوب و شفافیت رنگ بالا. با توجه به بسته بودن ساختار مولکولی پلی استر، میزان جذب این الیاف بسیار پایین بوده و این امر سبب می‌شود که مقاومت این الیاف در برابر لکه‌پذیری بسیار بالا باشد. پلی استر الیافی بسیار نرم است که پس از تولید قابلیت بازیافت دارد.

الیاف پلی استر در برابر له شدگی و فشرده شدن مقاومت پایینی دارد و نسبت به نایلون دوام کمتری از خود نشان می‌دهد. این الیاف برای کاربردی‌هایی با ترافیک بالا توصیه نمی‌شود و بیشتر برای کاربرد‌های مسکونی مناسب است.

الیاف موکت پلی استر یکی از الیافی است که در تولید انواع موکت اعم از موکت رول و موکت تایل استفاده فراوان دارد. همچنین در مقابل محو شدن رنگ و لکه‌پذیری بسیار مقاوم می‌باشد. ولی مانند الفین قابلیت انعطاف‌پذیری ضعیفی دارد و درنتیجه زود ساییده و یا له می‌شود. موکت‌های ساخته شده از الیاف پلی استر اغلب دارای میزان الیاف زیاد با چگالی فراوان هستند. الیاف پلی استری که در هم تنیده می‌شوند، حالت ورم کرده به خود می‌گیرند. وقتی این گره‌ها از هم باز شوند حالت زشت و بدشکلی به موکت می‌دهند. اکثر خریداران موکت وقتی بر روی محصول دست می‌کشند، نرمی و لطافت خوبی را احساس می‌کنند.

این یک نوع کیفیت عینی می‌باشد. اما روش تست کردن درست موکت این است که سعی کنید با انگشت خود انتهای الیاف را لمس کنید و ببینید. این یک روش درست برای فهمیدن کیفیت موکت است و برای همه نوع الیافی کاربرد دارد. ولی برای الیاف پلی استر واجب و لازم است.

پلی استر تنها با الیاف منقطع (Staple Yarn) تولید می‌گردد. و تا زمانی که آنرا با پلی آمید مقایسه نکنیم، انعطاف‌پذیری و مقاومت خوبی در برابر لکه دارد. پلی استر رنگ‌ها و طرح‌های زیاد و خوبی را به ما پیشنهاد می‌کند. پلی استر ضد حساسیت است، در برابر رطوبت، بید و کپک زدن مقاوم و ارزان‌تر از پشم و پلی آمید می‌باشد. تا زمانی که از لکه‌های روغنی محافظت شود، قابلیت تمیزکردن و نظافت خوبی دارد و همچنین با شامپو و دیگر تمیزکننده‌های موکت نیز بسیار خوب عمل می‌کند. برخی از الیاف پلی استر از بازیافت بطری‌های پلاستیکی تولید می‌شوند.

پس اگر به محیط زیست اهمیت می‌دهید، دنبال موکت‌های تولید شده از الیاف پلی استر بازیافت شده بگردید. پلی استر را بیشتر برای مکان‌های خانگی توصیه می‌کنند که از نرمی خوبی برخوردار است و در بین الیاف مصنوعی، بیشترین شباهت را به پشم دارد.

با این حال، این الیاف حالت ارتجاعی ضعیفی در برابر پلی آمید دارند که می‌تواند باعث فشرده شدن و یا اصطلاحاً له شدن موکت گردد. به دلیل نحوۀ رنگ کردن، تعداد رنگ‌ها در این الیاف محدود می‌باشند.

پشم

پشم، یکی از جنس‌های موکت است که سازگار با محیط زیست، تجدیدپذیر، قابل بازیافت و قابل تجزیه است. همانطور که از اسمش پیداست، راه رفتن بر روی آن بسیار راحت است و ظاهر بسیار شیکی دارد. موکت‌های پشمی عمری طولانی و نسبت به دیگر الیاف موکت، قابلیت ارتجاعی خوبی دارند.

پشم، رطوبت را جذب و اندازه آن را در فضا کنترل می‌کند. از نظر انتخاب رنگ نیز، موکت‌های پشمی تنوع رنگی بسیار زیادی دارند. این محصولات همچنین در برابر شعله بسیار مقاوم هستند. موکت‌های پشمی نسبت به موکت‌هایی که از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند، کثیفی را در خود پنهان می‌کنند و به سرعت بروز نمی‌دهند ولی در برابر لکه مقاومت کمتری دارند و زود لکه دار می‌شوند، در برابر نور زیاد خورشید، کم رنگ می‌شود و از دیگر الیاف موکت نیز گران‌تر هستند.

مزایای موکت
مزایای موکت

مزایای موکت

از گذشته تا به امروز، کفپوش‌های متعددی وارد بازار شده است که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. رشد تکنولوژی باعث شده که هر روز تولیدات جدیدی به بازار ارائه شود. اما جالب است که موکت با وجود عمر طولانی خود، هنوز هم مورد توجه است.

تنوع رنگ و طرح

از جمله مزایای موکت می‌توان به تنوع زیاد طرح و رنگ آن اشاره کرد. البته این اتفاق در گذر زمان و با رشد تکنولوژی تولید این کفپوش به دست آمده است. اما در حال حاضر می‌توان اطمینان داشت که با توجه به هر نوع دکوراسیون، مدل، رنگ و طراحی‌های متعددی از موکت وجود دارد.

اگر تمایل دارید رنگ موکت را با سایر وسایل خانه مانند پرده، مبلمان و … هماهنگ کنید، موکت بهترین کف پوشی است که به دلیل تنوع بالا، قابل هماهنگی با سایر وسایل دکوراسیون است.

تنوع در بافت

تکنولوژی تولید موکت هر روز در حال پیشرفت است. به همین دلیل در حال حاضر موکت‌ها با تنوع بالای بافت، در بازار موجود هستند. به طور مثال موکت‌های پرز بلند، پرز کوتاه و پرز متوسط قابل خربداری هستند.

از سوی دیگر بافت‌های متفاوتی مانند ساکسونی، بربر، کات، لوپ و فریز وجود دارند که هر کدام ظاهری زیبا و خاص دارند. به همین دلیل می‌توان از موکت در فضا‌های مختلف استفاده کرد و دکور فضا را بهبود داد.

راحتی و انعطاف بالای موکت

تا به حال حتماً متوجه صدا‌های ناملایم پارکت و لمینت تزئینی بعد از مدتی استفاده شده‌اید. نکته‌هایی اساسی وجود دارد که موکت به خودی خود آن‌ها را در هر حالتی حل کرده است. به علت انعطاف‌پذیری الیاف این مشکل به راحت‌ترین شکل ممکن حل می‌شود.

حس راحتی که موکت می‌تواند برای افراد بزرگسال و یا نوزاد ایجاد کند، قابل مقایسه با هیچکدام از کفپوش‌های دیگر نیست. هر زمان که احساس خستگی کردید و نیاز به استراحت داشتید، تنها کافی است روی آن دراز بکشید، بخوابید یا خستگی در کنید.

عایق گرما و سرما

موکت یک عایق حرارتی عالی به حساب می‌آید. در فصول گرم یا سرد سال حس مطلوبی را در محیط فراهم می‌کند. دمای مطلوب به معنای جلوگیری از هدر رفت انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن در تمام طول سال می‌باشد.
به علاوه محصولات نگین رز سپاهان از سیستم گرمایش کف نیز پشتیبانی می‌کند. و شما حتی با وجود سیستم گرمایش از کف نیز به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاهش حساسیت و آلرژی

بحث آلرژی‌زا بودن یا نبودن موکت و کفپوش‌های دیگر، سال‌هاست که مورد توجه است. و افراد با ترس از اینکه ممکن است موجب تشدید آلرژی شود مواجه بوده‌اند. اما بر اساس تحقیقات انجام شده جواب درست این است که آلودگی روی کفپوش‌های سخت، مهار نمی‌شود و به عبارتی معلق می‌ماند. در صورتی که موکت‌های مرغوب از معلق ماندن گرد و غبار و آلودگی‌های آلرژی‌زا در هوا جلوگیری می‌کنند. و میزان عوامل تشدید آلرژی را به حداقل می‌رسانند.

از بین رفتن صدا‌های اضافی

یکی از مزایا موکت، خاصیت اکوستیک آن است. این خاصیت باعث می‌شود که صدا‌های اضافی محیط را به حداقل برساند و از آلودگی‌های صوتی جلوگیری کند. به همین دلیل موکت کف پوشی است که حجم بسیار زیادی از صدا‌های ناخواسته محیط را کاهش می‌دهد و محیطی با آرامش بیشتر ایجاد می‌کند.

محیطی امن برای اعضای خانواده

در خانه‌هایی که کودکان نوزاد، خردسال و یا افراد کهنسال زندگی می‌کنند، رعایت ایمنی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا این افراد نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در این بین استفاده از موکت حوادث ناشی از بی‌احتیاطی را به شکل محسوسی در محیط خانه کاهش می‌دهد.

قیمت ارزان موکت

یکی دیگر از مزایای موکت، قیمت مناسب و ارزان‌تر آن نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار است. البته موکت‌های مختلف نیز قیمت‌های متفاوتی دارند و آنچه که در تعیین قیمت موکت تأثیرگذار است، الیاف استفاده شده در بافت آن است.

در حالت کلی ۸۰ درصد از قیمت موکت به نوع الیاف آن بازمی گردد. از سوی دیگر موکت‌های مختلف کیفیت متفاوتی دارند که در عملکرد و ماندگاری آن تأثیر‌گذار است. اما به هر صورت نسبت به بیشتر کفپوش‌ها قیمتی ارزان‌تری دارد.

قیمت موکت

قیمت و هزینه استفاده از انواع موکت‌های مرغوب در برخی موارد حتی بیشتر از سایر کفپوش‌ها تمام شود. اما صرف در نظر گرفتن هزینه اولیه خرید موکت‌ها نمی‌تواند ملاک انتخاب قرار گیرد. به این علت که ملاک انتخاب درست میزان کیفیت یک کالا و عملکرد آن در دراز مدت است.

خرید موکت مرغوب ضمن سرمایه‌گذاری و عدم نیاز به تعویض آن در کوتاه مدت، در میزان انرژی‌های مصرفی تأثیر‌گذار است، آلودگی‌های محیطی را کاهش می‌دهد، صدا‌های داخل و خارج از محیط را به حداقل رسانده و سلامت و امنیت شما را کنترل می‌کند.

معایب موکت

مزایای موکت مانند بافت نرم آن، قیمت مناسب و عایق بودن این کفپوش سبب می‌شود که افراد بیشتری تمایل به استفاده از این نوع کفپوش داشته باشند. اما در عین حال همه کفپوش‌ها مزایا و معایب متعددی دارند.

این مسأله درباره موکت نیز صدق می‌کند. یکی از معایب این کفپوش معضل کثیف شدن آن است. به عبارت دیگر رفت و آمد افراد این کفپوش را در معرض آلودگی قرار می‌دهد و نیاز به نظافت پیدا می‌کند. به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

انواع موکت

شرکت نگین رز سپاهان یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای خرید موکت مناسب برای زیر فرش خود در نظر بگیرید. این شرکت ارائه دهنده موکت‌های چاپی و غیرچاپی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است که می‌توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح و رنگ‌بندی متنوع، موکت‌های نگین رز سپاهان از مواد با کیفیت و مقاوم در برابر سایش ساخته شده‌اند، که باعث افزایش عمر آن‌ها نیز می‌شود.

14 موکت نگین رز

موکت نگین رز طرح برلیان

موکت‌ها علاوه ‌بر تنوع در جنس و تراکم بافت، در رنگ‌بندی نیز بسیار متنوع هستند. تولیدکنندگان به‌ منظور بافت هر رنگ موکت از الیاف رنگی خاصی استفاده می‌کنند که معمولا با مواد شیمیایی رنگ شده‌اند. در مقابل موکت‌های معمولی با رنگ‌بندی گوناگون، موکت چاپی قرار دارد که فرآیند تولید آن اندکی متفاوت است و همین ویژگی را می‌توانیم در ظاهر منحصر به‌فرد آن ببینیم.

تنوع رنگ موکت طرح برلیان

موکت نگین رز طرح پارکت

از زمان قدیم تا به امروز در دکوراسیون منزل از کف پوش‌های متنوع در نوع‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این کف پوش‌ها موکت است. البته باید به این نکته توجه کرد که در ساخت موکت از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود.
شرکت نگین رز سپاهان انواع موکت با رنگ‌های مختلف و طرح‌های زیبا را عرضه می‌کند. این شرکت موکت‌هایی در دسته‌های چاپی و غیرچاپی عرضه می‌کند که بسیار چشم نواز هستند. یکی از این موکت‌ها، موکت طرح پارکت می‌باشد که در پنج طرح و رنگ متفاوت تولید می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح پارکت

موکت نگین رز طرح پاییزان

موکت پاییزان با ایده گرفتن از فصل پاییز طراحی شده، که دارای رنگ‌های گرم است و به محیط شما گرمای خاصی می‌بخشد. این موکت مناسب محل کار، خانه و غیره می‌باشد. موکت پاییزان یکی از مرغوب‌ترین موکت‌های شرکت نگین رز سپاهان است که جزء موکت‌های سوپر ممتاز محسوب می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح پاییزان

موکت نگین رز طرح چوبینه

موکت چوبینه، با طرح زیبای تنه‌های درختان را می‌توان به جای پارکت استفاده کرد. موکت چوبینه بسیار به صرفه‌تر از پارکت طرح چوب است و همچنین باعث گرم شدن محیط می‌شود و هنگام راه رفتن روی آن احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید کرد. صدایی که به هنگام راه رفتن بر روی پارکت ایجاد می‌شود و برای بعضی از اشخاص ناخوشایند است را تولید نمی‌کند.

این موکت از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی قابل شستشو است و خاک را به خود نمی‌گیرد.

تنوع رنگ موکت طرح چوبینه

موکت نگین رز طرح راش

یکی از مقاوم‌ترین موکت‌های نگین رز سپاهان در ترددهای زیاد، موکت راش است. نام این موکت از درختان راش گرفته شده، که زیبایی تنه درختان راش را یادآوری می‌کند. از نظر مقاوم بودن نیز مانند درخت راش است.

این موکت برای ادارات و خانه‌ها بدون نگرانی در مورد خراب شدن کیفیت موکت، قابل استفاده است.

تنوع رنگ موکت طرح راش

موکت نگین رز طرح رزان

موکت رزان شرکت نگین رز سپاهان یادآور گل‌های زیبای رز است که این موکت به سالن پذیرایی و اتاق خواب همچنین محل کار زیبای خاصی می‌بخشد.

تنوع رنگ موکت طرح رزان

موکت نگین رز طرح سایان

از زمان قدیم تا به امروز در دکوراسیون منزل از کف پوش‌های متنوع در نوع‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این کف پوش‌ها موکت است. البته باید به این نکته توجه کرد که در ساخت موکت از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود.
شرکت نگین رز سپاهان انواع موکت با رنگ‌های مختلف و طرح‌های زیبا را عرضه می‌کند. این شرکت موکت‌هایی در دسته‌های چاپی و غیرچاپی عرضه می‌کند که بسیار چشم نواز هستند.

یکی از این موکت‌ها، موکت طرح سایان می‌باشد که در سه طرح و رنگ متفاوت تولید می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح سایان

موکت نگین رز طرح سرامیکی

موکت سرامیکی نگین رز با طرح‌های زیبای سرامیک تولید شده است. یکی از پرکاربردترین موکت‌های چاپی است که در منازل، ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود. در بسیاری از ادارات از موکت‌های سرامیکی استفاده می‌شود و به خاطر مراجعات بسیار زیاد و تردد‌های زیاد، شاهد شلوغی و همهمه بسیار زیادی هستیم، که موکت‌های سرامیکی با ایجاد عایق صدا از انعکاس صدا و همهمه جلوگیری می‌کند و همچنین راه رفتن بر روی موکت باعث ایجاد احساس راحتی بیشتری می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح سرامیکی

موکت نگین رز طرح سرو

موکت سرو نگین رز با‌ ایده گرفتن از درختان زیبای سرو تولید شده است. موکت سرو نیز مانند درختان سرو دارای عمر طولانی است و از مقاومت بالایی در برابر تردد‌های زیاد و شستشو برخوردار است. تمامی رنگ‌های موکت سرو از درختان زیبای سرو گرفته شده است.

در منازل نیز موکت سرو علاوه بر اینکه زیبای خاصی به محیط می‌بخشد باعث ایجاد عایق گرم در فصول سرد می‌شود و نقش ضربه گیر هم دارد. همچنین از صدمه دیدن کودکان یا سالمندان جلوگیری خواهد کرد.

تنوع رنگ موکت طرح سرو

موکت نگین رز طرح شمیم

موکت طرح شمیم نگین رز سپاهان یادآور وزیدن باد از مناطق مرتفع و پخش کردن بوی عطر در فضا و محیط است. موکت طرح شمیم از موکت‌های غیر چاپی و سوزنی نگین رز می‌باشد که از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ شمیم است.

الیاف مصنوعی به کار رفته در موکت‌های نمدی شامل الیاف پلی آمید، الیاف آکریلیک، الیاف موکت پلی استر و الیاف پروپیلن هستند.
موکت‌های نمدی شمیم علاوه بر نرم بودن و عایق حرارتی بودن، ضخامتشان بیشتر از ۵ میلی‌متر است.

تنوع رنگ موکت طرح شمیم

موکت نگین رز طرح کبریتی

موکت طرح کبریتی نگین رز سپاهان با استفاده از روش‌های مخصوص در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می‌کنند. قدیمی‌ترین موکتی که در ایران با این روش تولید می‌شود موکت کبریتی است، که از سوزن‌کاری در تمام سطح این موکت مشخص است. و از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ طرح کبریتی است.

تنوع رنگ موکت طرح کبریتی

موکت نگین رز طرح ماهور

موکت ماهور نگین رز یکی از زیباترین موکت‌هاست که جز موکت‌های ممتاز شرکت نگین رز سپاهان به حساب می‌آید که علاقمندان زیادی دارد. موکت ماهور از طرح تپه‌های به هم پیوسته دامنه کوه گرفته شده است که موج این تپه‌ها یادآور دستگاه موسیقی ماهور است.

تنوع رنگ موکت طرح ماهور

موکت طرح نرگس زر بافت

موکت طرح نرگس زر بافت نگین رز سپاهان با استفاده از روش‌های مخصوص در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می‌کنند. زر بافی این موکت زیبایی خاصی به موکت داده است که آن را مناسب برای اتاق پذیرایی و نشینمن کرده است. این موکت از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ نرگس زر بافت است.

تنوع رنگ موکت طرح نرگس زر بافت

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت های نگین رز و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

در این مطلب با انواع موکت‌های نگین رز سپاهان آشنا شدیم و مزایای هر کدام را بهتر شناختیم. بنابراین اگر قصد خرید موکت را دارید به مواردی مانند جنس الیاف، تطبیق با دکوراسیون و قیمت آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *