موکت

موکت زیر فرش

موکت زیر فرش

بهترین موکت زیر فرش

موکت یکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌هایی است که از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری دارد و در منازل، اداره‌ها و … از آن استفاده می‌شود. بعضی از افراد بر اساس سلیقه و دلایل دیگری که در ادامه به آن اشاره می‌شود تمایل به استفاده از موکت در زیر فرش دارند.

در پاسخ به این سؤال که چه موکتی مناسب برای استفاده در زیر فرش هست باید بگوییم که، موکت‌های پرز بلند یا تافتینگ، اصلاً گزینه مناسبی برای استفاده بعنوان موکت زیر فرش نیستند؛ چرا که پرز‌های بلند در این موکت‌ها، باعث چین خوردن و جمع شدن فرش می‌شوند و از زیبایی آن‌ها میکاهند. همچین فرش را از حالت استاندارد خود خارج می‌کند.

موکت‌های با طرح ساده و ارتفاع کم به عنوان بهترین موکت زیر فرش شناخته می‌شود. این موکت‌ها دارای ساختار باکیفیتی هستند و می‌توانند به عنوان یک کفپوش در زیر فرش شما مورد استفاده قرار گیرند. موکت‌های زیر فرش موجود در بازار دارای تنوع زیادی هستند و می‌توانید مطابق با سلیقه، بهترین آن‌ها را سفارش دهید.

چرا باید از موکت زیر فرش استفاده کنیم

برخی ساختمان‌ها بافت قدیمی دارند و قسمتی از کفپوش آن‌ها آسیب دیده است، از این رو آسان‌ترین روش برای پوشاندن این آسیب‌ها استفاده از موکت برای زیر فرش است. در واقع با هزینه کمتری می‌توان قسمت‌های آسیب دیده را موکت‌کاری کرد. علاوه بر این در خانه‌های اجاره‌ای امکان تعویض کفپوش وجود ندارد، از این رو با موکت‌کاری برای زیر فرش می‌توان جلوه خاصی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد.

نکته دیگر در استفاده از موکت در زیر فرش این است که اگر سطح زمین، خانه شما سرامیک است و تنها قسمتی از خانه با فرش پوشانده شده و بقیه آن خالی است، از طرف دیگر شما دارای فرزند کوچکی هستید که تازه راه افتاده است یا افراد سالخورده در خانه دارید؛ پیشنهاد ما به شما این است که تمام سطح خانه را موکت کنید، تا کودک یا شخص سالمند، شما کمترین آسیب را متحمل شوند؛ چرا که افتادن بر روی سطح سرامیک آسیب زیادی به آن‌ها وارد می‌کند.

استفاده از موکت مانع سر خوردن، لیز خوردن، لغزندگی و تغییر جهت فرش‌ها می‌شود. بعضی از فرش‌ها، با قدم زدن جابجا می‌شوند و بسیار ظریف‌اند؛ بنابراین استفاده از موکت‌ها در زیر فرش، آن را ثابت نگه داشته و از جابجایی فرش جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر، موکت‌ها به نوعی باعث فیکس شدن فرش در جای خود می‌شوند.

استفاده از به عنوان عایق صوتی و حرارتی

با توجه به این که پیشرفت تکنولوژی و صنعت، مزایای بسیاری را برای انسان‌ها به همراه داشته است، ولی در عین حال معایبی را نیز به همراه داشته است، که یکی از آن‌ها تولید آلودگی‌های صوتی می‌باشد که خوشبختانه با وجود برخی تکنیک‌ها مانند استفاده از موکت، این مشکل قابل حل خواهد بود. زیرا که موکت‌ها خاصیت آکوستیک دارند و عایق خوبی برای صدا هستند، مزایای دیگری که موکت‌ها به همراه دارند این است که عایق خوب حرارتی هستند.

در تولید موکت از انواع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. موکت قادر است که به دلیل نوع بافت و جنس الیاف به کار رفته، از هدر رفتن دمای محیط جلوگیری کند و هوای سرد را به محیط منتقل نکند. در واقع جنس الیاف به گونه‌ای است که میزان انتقال گرما و سرما را به محیط دیگر کنترل می‌کنند.

نکات استفاده از موکت زیر فرش

اگر می‌خواهید از موکت‌ها برای زیر فرش استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌هایی استفاده کنید که با یکدیگر مطابقت داشته باشند؛ مثلاً رنگ گل فرش و یا رنگ غالب به کار رفته در آن، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب رنگ موکت باشد. به عبارت دیگر بین رنگ‌های فرش و موکتی که برای زیر آن استفاده می‌شود، باید تناسب کافی وجود داشته باشد.

شرکت نگین رز سپاهان یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای خرید موکت مناسب برای زیر فرش خود در نظر بگیرید. این شرکت ارائه دهنده موکت‌های چاپی و غیرچاپی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است که می‌توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح و رنگ‌بندی متنوع، موکت‌های نگین رز سپاهان از مواد با کیفیت و مقاوم در برابر سایش ساخته شده‌اند، که باعث افزایش عمر آن‌ها نیز می‌شود.

موکت زیر فرشی را چطوری انتخاب کنیم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که از موکت برای زیر فرش استفاده می‌کنند و طرفداران این سبک زیاد است. پاسخ به این سؤال که موکت زیر فرشی را چطوری انتخاب کنیم؟ بسیار ساده است که با رعایت برخی از نکات زیر می‌توان بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشت.

محل نصب موکت

برای انتخاب موکت زیر فرش ابتدا باید هدف از خرید آن را مشخص کنید، زیرا موکت انواع مختلفی دارد و موکتی که برای زیر فرش پذیرایی کاربرد دارد با موکت زیر فرشی اتاق خواب از نظر جنس، رنگ، طرح و … کاملاً متفاوت است، از این رو به محل نصب موکت دقت کنید.

اندازه الیاف موکت

در بازار دو نوع موکت پرز بلند و پرز کوتاه وجود دارد که مدل‌های پرز بلند و متراکم زیبایی بیشتری دارند، اما دقت کنید این نوع موکت‌ها برای زیر فرش اصلاً مناسب نیستند، درنتیجه باید به اندازه الیاف موکت توجه کرد و مدل‌های پرز کوتاه را برای زیر فرش خریداری کرد.

رنگ موکت

برای انتخاب رنگ موکت زیر فرش دقت کنید تا با انتخاب مناسب هماهنگی لازم بین فرش و موکت را ایجاد کنید. بهتر است رنگ موکت با یکی از رنگ‌های اصلی که در زمینه فرش است یکی باشد.

قیمت موکت

موکت‌ها با توجه به عواملی مانند طرح، برند، کیفیت، تراکم و … قیمت‌های متفاوتی دارند که موکت‌های ساده و کوتاه پرز به نسبت قیمت ارزان‌تری دارند، از این رو برای زیر فرشی بسیار مناسب هستند.

بهترین موکت زیر فرش نگین رز سپاهان

موکت طرح برلیان

موکت‌ها علاوه ‌بر تنوع در جنس و تراکم بافت، در رنگ‌بندی نیز بسیار متنوع هستند. تولیدکنندگان به‌ منظور بافت هر رنگ موکت از الیاف رنگی خاصی استفاده می‌کنند که معمولا با مواد شیمیایی رنگ شده‌اند. در مقابل موکت‌های معمولی با رنگ‌بندی گوناگون، موکت چاپی قرار دارد که فرآیند تولید آن اندکی متفاوت است و همین ویژگی را می‌توانیم در ظاهر منحصر به‌فرد آن ببینیم.

تنوع رنگ موکت طرح برلیان

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح برلیان و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح پارکت

از زمان قدیم تا به امروز در دکوراسیون منزل از کف پوش‌های متنوع در نوع‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این کف پوش‌ها موکت است. البته باید به این نکته توجه کرد که در ساخت موکت از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود.
شرکت نگین رز سپاهان انواع موکت با رنگ‌های مختلف و طرح‌های زیبا را عرضه می‌کند. این شرکت موکت‌هایی در دسته‌های چاپی و غیرچاپی عرضه می‌کند که بسیار چشم نواز هستند. یکی از این موکت‌ها، موکت طرح پارکت می‌باشد که در پنج طرح و رنگ متفاوت تولید می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح پارکت

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح پارکت و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح پاییزان

موکت پاییزان با ایده گرفتن از فصل پاییز طراحی شده، که دارای رنگ‌های گرم است و به محیط شما گرمای خاصی می‌بخشد. این موکت مناسب محل کار، خانه و غیره می‌باشد. موکت پاییزان یکی از مرغوب‌ترین موکت‌های شرکت نگین رز سپاهان است که جزء موکت‌های سوپر ممتاز محسوب می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح پاییزان

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح پارکت و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح چوبینه

موکت چوبینه، با طرح زیبای تنه‌های درختان را می‌توان به جای پارکت استفاده کرد. موکت چوبینه بسیار به صرفه‌تر از پارکت طرح چوب است و همچنین باعث گرم شدن محیط می‌شود و هنگام راه رفتن روی آن احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید کرد. صدایی که به هنگام راه رفتن بر روی پارکت ایجاد می‌شود و برای بعضی از اشخاص ناخوشایند است را تولید نمی‌کند.

این موکت از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی قابل شستشو است و خاک را به خود نمی‌گیرد.

تنوع رنگ موکت طرح چوبینه

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح چوبینه و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح راش

یکی از مقاوم‌ترین موکت‌های نگین رز سپاهان در ترددهای زیاد، موکت راش است. نام این موکت از درختان راش گرفته شده، که زیبایی تنه درختان راش را یادآوری می‌کند. از نظر مقاوم بودن نیز مانند درخت راش است.

این موکت برای ادارات و خانه‌ها بدون نگرانی در مورد خراب شدن کیفیت موکت، قابل استفاده است.

تنوع رنگ موکت طرح راش

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح راش و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح رزان

موکت رزان شرکت نگین رز سپاهان یادآور گل‌های زیبای رز است که این موکت به سالن پذیرایی و اتاق خواب همچنین محل کار زیبای خاصی می‌بخشد.

تنوع رنگ موکت طرح رزان

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح رزان و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح سایان

از زمان قدیم تا به امروز در دکوراسیون منزل از کف پوش‌های متنوع در نوع‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از این کف پوش‌ها موکت است. البته باید به این نکته توجه کرد که در ساخت موکت از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود.
شرکت نگین رز سپاهان انواع موکت با رنگ‌های مختلف و طرح‌های زیبا را عرضه می‌کند. این شرکت موکت‌هایی در دسته‌های چاپی و غیرچاپی عرضه می‌کند که بسیار چشم نواز هستند.

یکی از این موکت‌ها، موکت طرح سایان می‌باشد که در سه طرح و رنگ متفاوت تولید می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح سایان

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح سایان و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح سرامیکی

موکت سرامیکی نگین رز با طرح‌های زیبای سرامیک تولید شده است. یکی از پرکاربردترین موکت‌های چاپی است که در منازل، ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود. در بسیاری از ادارات از موکت‌های سرامیکی استفاده می‌شود و به خاطر مراجعات بسیار زیاد و تردد‌های زیاد، شاهد شلوغی و همهمه بسیار زیادی هستیم، که موکت‌های سرامیکی با ایجاد عایق صدا از انعکاس صدا و همهمه جلوگیری می‌کند و همچنین راه رفتن بر روی موکت باعث ایجاد احساس راحتی بیشتری می‌شود.

تنوع رنگ موکت طرح سرامیکی

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح سرامیکی و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح سرو

موکت سرو نگین رز با‌ ایده گرفتن از درختان زیبای سرو تولید شده است. موکت سرو نیز مانند درختان سرو دارای عمر طولانی است و از مقاومت بالایی در برابر تردد‌های زیاد و شستشو برخوردار است. تمامی رنگ‌های موکت سرو از درختان زیبای سرو گرفته شده است.

در منازل نیز موکت سرو علاوه بر اینکه زیبای خاصی به محیط می‌بخشد باعث ایجاد عایق گرم در فصول سرد می‌شود و نقش ضربه گیر هم دارد. همچنین از صدمه دیدن کودکان یا سالمندان جلوگیری خواهد کرد.

تنوع رنگ موکت طرح سرو

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح سرو و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح شمیم

موکت طرح شمیم نگین رز سپاهان یادآور وزیدن باد از مناطق مرتفع و پخش کردن بوی عطر در فضا و محیط است. موکت طرح شمیم از موکت‌های غیر چاپی و سوزنی نگین رز می‌باشد که از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ شمیم است.

الیاف مصنوعی به کار رفته در موکت‌های نمدی شامل الیاف پلی آمید، الیاف آکریلیک، الیاف موکت پلی استر و الیاف پروپیلن هستند.
موکت‌های نمدی شمیم علاوه بر نرم بودن و عایق حرارتی بودن، ضخامتشان بیشتر از ۵ میلی‌متر است.

تنوع رنگ موکت طرح شمیم

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح شمیم و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح کبریتی

موکت طرح کبریتی نگین رز سپاهان با استفاده از روش‌های مخصوص در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می‌کنند. قدیمی‌ترین موکتی که در ایران با این روش تولید می‌شود موکت کبریتی است، که از سوزن‌کاری در تمام سطح این موکت مشخص است. و از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ طرح کبریتی است.

تنوع رنگ موکت طرح کبریتی

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح کبریتی و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح ماهور

موکت ماهور نگین رز یکی از زیباترین موکت‌هاست که جز موکت‌های ممتاز شرکت نگین رز سپاهان به حساب می‌آید که علاقمندان زیادی دارد. موکت ماهور از طرح تپه‌های به هم پیوسته دامنه کوه گرفته شده است که موج این تپه‌ها یادآور دستگاه موسیقی ماهور است.

تنوع رنگ موکت طرح ماهور

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح ماهور و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

موکت طرح نرگس زر بافت

موکت طرح نرگس زر بافت نگین رز سپاهان با استفاده از روش‌های مخصوص در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می‌کنند. زر بافی این موکت زیبایی خاصی به موکت داده است که آن را مناسب برای اتاق پذیرایی و نشینمن کرده است. این موکت از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است، در نتیجه می‌توان تا سالیان زیادی از آن‌ها استفاده کرد. در این موکت‌ از الیاف مصنوعی استفاده شده، که ضد قارچ هستند. ویژگی دیگر الیاف مصنوعی بالا بردن کیفیت موکت، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت‌ نرگس زر بافت است.

تنوع رنگ موکت طرح نرگس زر بافت

جهت اطلاع بیشتر در مورد موکت طرح نرگس زر بافت و قیمت آن می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *